Sammenlign priser på kopimaskiner
Udfyld formularen på et minut for at starte processen
Få op til 4 tilbud her Kopimaskiner - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut

Antal maskiner?

Det tager under et minut
Spar tid
Spar tid
Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører
Spar penge
Spar penge
Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste
Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende
Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser
Omtale og
anbefalinger
Entrepreneur
Tv2
Berlingske Business
A 100% A
Tekststørrelse
Sidst opdateret: 03 juni 2021

Kopimaskine til kontor

Alt om kopimaskiner til kontor

En kopimaskine på kontoret er et fast inventar og et vigtigt element i den daglige drift i de fleste virksomheder. Kopimaskinen bærer et stort ansvar, da den skal kunne håndtere store mængder udskrift i løbet af en dag. Da virksomheder afhænger meget af kopimaskiner til erhverv, er det vigtigt, at de er pålidelige, stabile og fungerer uden nedbrud eller omfattende vedligeholdelse.

En god kopimaskine på et kontor kan bidrage til en god arbejdsgang og effektivitet, mens en dårlig kan være medarbejderens værste fjende. Hvis du, på vegne af din virksomhed, skal købe en kopimaskine til kontoret, er du kommet til det rette sted. På Kopimaskinepriser.dk kan du modtage gratis og uforpligtende tilbud på kopimaskiner til kontor. Således sikrer du dig det bedste produkt til den bedste pris.

Hvad skal en kopimaskine til kontor kunne?

I dag er en kopimaskine ikke bare en kopimaskine. Virksomheders krav til kopimaskiner på kontoret er stigende, og efterhånden forventes det ikke kun at en kopimaskine skal levere udskrevne dokumenter i skarp kvalitet. Det forventes også, at kopimaskiner skal kunne efterbehandle, printe i farver og koble sig til det interne WIFI på kontoret.

Samtidigt er det en selvfølge, at kopimaskiner er støjsvage og påvirker indeklimaet og miljøet minimalt. Selvom kravene til kopimaskiner er store, er virksomhederne sjældent helt klar over hvilke behov de skal opfylde, når de skal ud og investere i ny kopimaskine. Herunder har vi samlet en liste over nogle af de overvejelser, som du på vegne af din virksomhed bør gøre dig, før I anskaffer jer en ny kopimaskine til kontoret:

  • Papirstørrelse (A5, A4, A3, etc.)
  • Kopimaskinens størrelse ift. plads på kontoret
  • Farve eller sort/hvid
  • Udprintets kvalitet
  • Kopimaskinens printerhastighed
  • Efterbehandling (hulning, beskæring, falsning, hæftning mv.)
  • Dokumentfremføring
  • Kopimaskinens kapacitet
  • Tonerpris
  • Tilhørende serviceaftale (reparation og vedligeholdelse)
Kopimaskiner og printere til kontor

Hvor ligger prisen på kopimaskiner til kontor?

Afhængigt af virksomhedens behov til kopimaskinens tekniske kunnen, vil prisen variere. Mange virksomheder begår fejlen at købe billigt og betale dyrt i det lange løb. Ofte vil virksomheder gerne spare penge ved købet af kopimaskinen, men kommer til gengæld til at betale dyrt i det lange løb ved udskiftning af fx toner. Kopimaskinepriser.dk har udviklet en service til dig, som ønsker et produkt til den bedst mulige pris - uden at gå på kompromis med kvaliteten.

På forsiden finder du desuden priseksempler på de forskellige klasser af kopimaskiner og printere. Priserne er vejledende, da der naturligvis er mange faktorer der afgører, hvilken pris du vil få tilbudt.  

Udfyld formularen øverst til højre og modtag op til flere gratis og uforpligtende tilbud på kopimaskiner til kontor. Du vil da blive kontaktet af en af vores medarbejdere, som vil rådgive dig og tilbyde dig forskellige løsningsforslag inden for kopimaskiner til kontor, som dækker din virksomheds behov.

Læs om andre relaterede erhvervsnyheder samt økonomiske tips på nyhedssiden Erhvervsindsigt.dk.

Farvekopimaskiner og multifunktionelle kopimaskiner til kontor

På Kopimaskinepriser.dk kan du læse om kopimaskiner til kontor i alle afskygninger. Nogle virksomheder har blot brug for en kopimaskine, som kan printe i sort/hvid, mens andre har brug for farvekopimaskiner og multifunktionelle kopimaskiner, som er fleksible og kan klare forskellige grafiske opgaver, efterbehandling mv.

Hvis du har brug for en multifunktions kopimaskine til kontoret eller har spørgsmål, der vedrører kopimaskiner generelt, er du velkommen til at udfylde kontaktformularen øverst til højre. Du vil da blive kontaktet af en af vores medarbejdere, som vil forklare dig om forskellige løsningsforslag, og, hvis du er interesseret, give dig op til flere gratis og uforpligtende tilbud på kopimaskiner til kontor.

Bestil tilbud på kopimaskine til kontor

Udfyld formularen på bare 1 minut

Kopimaskinens brugervenlighed er vigtig

Kopimaskiner skal kunne mere end blot at levere kopier i skarp kvalitet. Det er væsentligt, at brugergrænsefladen er nem at betjene, så der ikke opstår forvirring og fejl i forbindelse med brugen af kopimaskinen. Brugervenlighed er med til at optimere gode arbejdsgange og et effektivt workflow. Kig derfor ikke blot efter en multifunktionel kopimaskine, der kan dække din virksomheds behov. Sørg for at din medarbejdere kan finde ud af at betjene maskinen.

Forskellige kopimaskiner til kontor

Tænk på miljøet, når du køber kopimaskine til kontoret

Et stort forbrug af papir og farve påvirker miljøet. Især gamle kopimaskiner lever ikke op til de krav, som virksomhederne har til sig selv. Nyere kontormaskiner er dog generelt mere miljøvenlige, og nogle modeller er bedre end andre. I dag leveres nye kopimaskiner med bedre toner og blækpatroner, som reducerer driftsomkostningerne. Hvis du og din virksomhed har fokus på miljøet, bør I kigge efter kopimaskiner til kontoret, som er særlig miljøvenlige.

Råd om indeklima og miljø

Vi har samlet en række gode råd, som man bør følge, når man placerer en kopimaskine et sted på kontoret:

  • Vurder om kopimaskinen har negativ påvirkning på indeklimaet
  • Hvis det er muligt, placér kopimaskinen et separat rum med mulighed for udluftning

Er kopimaskinen placeret i samme arbejdsrum som medarbejderne, findes der en række tiltag, som kan minimere belastning på indeklimaet. Du kan desuden læse mere her om indeklima og arbejdsmiljø, på baggrund af råd fra Arbejdstilsynet.

  • Dæmp støjen fra kopimaskinen på kontoret med støjskærme
  • Fjern så meget af varmen som muligt med udsugning ved kopimaskinen
  • Placer kopimaskinen med afstand til medarbejderne på kontoret
  • Sørg for generel god ventilation på kontoret
Kontorkopimaskine

Overvej en service aftale til kopimaskinen

Står din virksomhed over for anskaffelsen af en kopimaskine til kontoret, er det værd at overveje en tilhørende serviceaftale. En serviceaftale sikrer, at du har en kopimaskine på kontoret, som virker. Skulle uheldet være ude, kan du hurtigt tilkalde en tekniker, som vil reparere kopimaskinen hurtigt. En serviceaftale kan virke som en dyr løsning, men vil spare din virksomhed for penge og frustrationer i det lange løb.

Ønsker du at købe, leje eller lease kontorets kopimaskine?

For nogle virksomheder er det en fordel at købe kopimaskine, mens andre i stedet finder leasing af kopimaskiner mere fordelagtigt. For eksempel er det smart at lease en kopimaskine, hvis en virksomhed kun har et midlertidigt behov. På den måde kan virksomheden blot aflevere kopimaskinen tilbage og slippe for at skulle betale fuld pris for maskinen.

Endvidere sikrer virksomheden sig, at maskinen virker. Hvis produktet går i stykker eller virker uhensigtsmæssigt, kan kopimaskinen blot afleveres tilbage. Kopimaskinepriser.dk kan også tilbyde leasing- og lejeaftaler af kopimaskiner til kontor. Udfyld formularen øverst til højre og modtag leasing- eller lejeaftaler på kopimaskiner til kontor.

Bestil tilbud på kopimaskine til kontor

Udfyld formularen på bare 1 minut