Få et godt tilbud på en ny kopimaskine
Modtag op til 4 tilbud på en kopimaskine
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Kopimaskiner - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Forventet antal kopi pr. måned

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 08. maj 2019

Ny kopimaskine? Hvilke overvejelser bør du gøre dig?

 

For rigtig mange virksomheder er kopimaskinen et særdeles værdifuldt stykke inventar. Står du og mangler ny kopimaskine og er du en af de personer, som kan stå inde for ovenstående bemærkning? Hvis svaret er ja, så bør du læse med nedenfor.

Kopimaskinen er et af de redskaber som besidder en lang historie og som har udviklet sig meget gennem tiden. I dag bliver printeren ikke blot brugt til at kopiere originale dokumenter men i ligeså høj grad bliver den brugt til f.eks. masseproduktion af marketingmateriale samt udprintning at vigtige medarbejder dokumenter mm.

Som beslutningstager er det essentielt først og fremmest at finde frem til hvilket behov din kopimaskine skal tilfredsstille. Hvis ikke det er dit specifikke behov som guider dig så er der stor chance for at du ender med ubalance mellem det beløb kopimaskinen koster og de features du imidlertid får med. I nedenstående afsnit har vi derfor valgt at opstille de efter vores mening 3 mest essentielle overvejelser du bør gøre dig.

De 3 mest essentielle overvejelser

1. Volumen

Antallet af udprint er et godt pejlemærke til at bestemme størrelsen samt de funktioner som du har brug for i en fremtidig kopimaskine. Hvis du som beslutningstager har mulighed for at estimere dit gennemsnitlige månedlige antal udprint så kan du allerede nu hoppe videre til næste overvejelse.

2. Håndtering

De typer emner, som du kopierer bør også påvirke dit køb. En ordinær kopimaskine kan højst sandsynligt ikke håndtere større papirstørrelser. Overvej derfor, hvor ofte du har brug for at udskrive større materiale. Derudover bør du også overveje om den mulighed er afgørende for din virksomhed.

3. Ekstra funktioner

Hvis du allerede nu har overvejet dit behov med hensyn til volumen og håndtering så bør du allerede nu have indsnævret dine muligheder betydeligt. Den tredje og sidste overvejelse vi vil lægge vægt på er spørgsmålet omkring ekstra funktioner.

En multifunktions kopimaskine kan være en god mulighed for en lille virksomhed fordi den kan håndtere kopiering, udskrivning, scanning samt fax fra én samlet enhed. Denne type kopimaskine kan altså være ganske fordelagtig for mindre virksomheder fordi den hjælper med at spare penge ved at samle samtlige funktioner på et sted.

Ved at investere i en multifunktions kopimaskine er man derfor med andre ord fri for for at investere i enkeltstående maskiner samtidigt med at du sparer en masse plads på kontoret.

Med ovenstående overvejelser håber vi du er blevet klogere på hvilken kopimaskine, som tilfredsstiller dit behov. Hvis du derimod stadig skulle være i tvivl omkring dit behov, så klik her og læs mere om kopimaskiner.