Få et godt tilbud på en ny kopimaskine
Modtag op til 4 tilbud på en kopimaskine
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Kopimaskiner - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Forventet antal kopi pr. måned

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 13. september 2016

Hvordan får jeg en serviceaftale på min kopimaskine?

Service .kopi .2

Hvad er en serviceaftale?

En serviceaftale på en kopimaskine eller printer sikre dig hele tiden at have en fungerende kopimaskine. En serviceaftale inkludere nemlig at der løbende bliver tjekket op på maskinen, samt at du har mulighed for at ringe efter en tekniker, hvis der skulle ske noget med maskinen. De vil enten komme og fikse den på stedet eller erstatte den med en ny, hvis reparationen er mere krævende.

Der findes også andre former for serviceaftaler. Disse aftaler inkludere automatisk opfyldning af toner og papir og I kan dermed være sikker på I aldrig løber tør. Dette betyder at der jævnligt enten vil blive sendt eller afleveret toner og papir, som passer til Jeres kopimaskine og til Jeres behov. Med denne aftale slipper I for at bekymre Jer om I kan få udprintet Jeres dokumenter og opgaver i tide.

En serviceaftale kan være til nytte for flere virksomheder med en travl hverdag. Hvis din virksomhed er meget afhængig af at kunne udskrive og kopiere mindst et par gange om ugen, vil en serviceaftale være uundværlig. Service aftalerne kører ofte i en periode på et X antal år og er ofte noget man får i forbindelse med sit køb af en kopimaskine. Det er muligt at forlænge serviceaftalen.

Sådan får du en serviceaftale

Ønsker I at få en serviceaftale på Jeres kopimaskine er der flere muligheder for dette. Der er fx flere kopimaskine forhandlere, som tilbyder en serviceaftale ved køb af en kopimaskine, her kan I få en samlet pakke og I vil muligvis få serviceaftalen til en god pris.

Hvis I ikke bliver tilbudt en serviceaftale i forbindelse med Jeres køb eller hvis I ønsker at se hvilke andre serviceaftaler der findes, er der også flere eksterne virksomheder som har specialiseret sig i dette. Her har de ofte nogle primære kopimaskine mærker, som de har specialiseret sig i. Hvis I allerede har en kopimaskine og ønsker at få en serviceaftale nu er dette også muligt. Her kan I fx også benytte Jer af de eksterne virksomheder.

Ønsker I en aftale omkring papir og tone opfyldning er der også flere virksomheder som tilbyder dette. I vil ofte få tilbudt en aftale med i købet af Jeres kopimaskine, men der findes også her andre virksomheder, som har specialiseret sig i dette. De har et kæmpe udvalg af toner og papir, så I kan være sikker på I får det der passer til netop Jeres kopimaskine. Her kan man også vælge om man ønsker toner eller papir i ekstra god kvalitet.

Hvad er med til at afgøre serviceaftalens pris?

Prisen på en serviceaftale kan variere meget og afhænger af flere forskellige ting. Vi har lavet en liste over hvilke punkter der kan have betydning for prisen på din serviceaftale.

  • Kopimaskinens kompleksitet: Er det en lille og simpel kopimaskine eller er det en større og mere avanceret. Jo mere komplex kopimaskinen er, jo mere tid skal der bruges på at ordne den og man kan dermed godt forvente at prisen vil være dyrer.

  • Din leverandør: Når alt kommer til alt, så er det din leverandør, der bestemmer prisen på din serviceaftale. Det er derfor en god idé at undersøge hvilke muligheder I har af serviceaftaler inden i vælger den endelige. I kan også godt regne med at der er forskel på om Jeres leverandør er en lokal selvstændig virksomhed eller om det er en af de store giganter. Dette har betydning da der vil være forskel på hvad de kan kapere.  

  • Jeres lokale placering: Hvis Jeres virksomhed er placeret langt fra Jeres leverandør, kræver det mere tid og penge for leverandøren at komme frem, hvis Jeres virksomhed derimod ligger tættere på leverandøren, vil de ikke skulle bruge lige så meget tid på at komme frem. Afstanden fra Virksomhed til leverandør kan derfor også have betydning for prisen. Det kan i nogle tilfælde derfor være en god idé at vælge en lokal leverandør eller en mere flere afdelinger.


Læs mere: Hvad koster en serviceaftale på en kopimaskine?