Sammenlign priser på kopimaskiner
Udfyld formularen på et minut for at starte processen
Få op til 4 tilbud her Kopimaskiner - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut

Forventet antal kopi pr. måned

Det tager under et minut
Spar tid
Spar tid
Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører
Spar penge
Spar penge
Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste
Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende
Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser
Omtale og
anbefalinger
Entrepreneur
Tv2
Berlingske Business
A 100% A
Tekststørrelse
Sidst opdateret: 03 juni 2021

Har jeg både brug for en laserprinter og en kopimaskine?

Skal du både have en laserprinter og en kopimaskine?

Er du i tvivl om du har brug for både en laserprinter og en kopimaskine, så er det overordnet svar nej. I dag kan du nemlig få det der hedder multifunktionsprintere eller alt-i-en printer, som både kan printe og kopiere. Med en multifunktionsprinter får du også funktionerne scan og fax.

Der er i dag flere multifunktionsprinterer som bruger laserteknik. Laserteknik er det anbefalede når der skal udskrives og kopieres dokumenter, da den har en rigtig god udskrivningskvalitet og kopieret dokumenter kan være svære at skelne fra det originale.

I dag er der flere producenter som udbyder multifunktionsprintere med laserteknik. De findes i forskellige størrelser og med forskellig kapacitet og der findes både nogle til små og større virksomheder.

Der er flere fordele ved at have en multifunktionsprinter frem for både at have en kopimaskine og en printer. Disse er blandt andet:

  • Du skal kun have plads til en maskine på kontoret

  • Du får ekstra funktioner med en multifunktionsprinter

  • Du undgår at skulle bruge penge på to forskellige typer toner

  • Du vil brug mindre strøm, da du kun skal have en maskine kørende, også selvom den er større.

Vælg en digital multifunktionsprinter

En digital multifunktionsprinter giver dig den digital løsning, som vil give dig og din virksomhed flere muligheder i hverdagen. Dette vil den via sine digitale muligheder. En digital multifunktionsprinter har trådløs internet. Dette vil sige at alle medarbejdere har mulighed for at være koblet trådløs til den og udskrive fra sin egen plads.

Herudover har en digital multifunktionsprinter et hukommelseskort, som gør det muligt at gemme udskrevet og scannede dokumenter digitalt på multifunktionsprinteren. På den måde behøver du ikke at holde styr på alle de løse dokumenter. Det giver samtidig medarbejderne mulighed for deles om dokumenterne. Herudover er det også muligt at sende e-mails direkte videre fra maskinen.

Dette skal du være opmærksom på når du skal finde din multifunktionsprinter

Ved at vælge en multifunktionsprinter frem for to separate maskiner,  vil du have nemmere ved at beregne dit behov og du risikere ikke at bruge penge på kapacitet du ikke vil få brug for, samt undervurdere dit forbrug.

Det første du skal se på er Jeres virksomheds behov. Her skal du tage stilling til hvad din virksomheds månedlige kapacitet er, dette vil sige hvor mange sider I udskriver om måneden. Herudover skal du også overveje, hvilken udskrivningshastighed I ønsker, dette svarer til hvor mange sider den kan udskrive i minuttet. Her kan der godt være forskel på hastigheden i forhold til om der bliver udskrevet i sort/hvid eller i farve.

Herudover skal du også overveje hvilke papirstørrelser I har brug for. Alle multifunktionsprintere kan udskrive i A4 størrelse, men ønsker I også andre papirstørrelser skal I være opmærksom på dette når I vælger maskine.

Til sidst skal du også tage stilling til om du ønsker en trådløs maskine, samt om den skal være digital.